Escape from Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Deanne - WaarBenJij.nu Escape from Alcatraz - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Deanne - WaarBenJij.nu

Escape from Alcatraz

Door: Deanne

Blijf op de hoogte en volg Deanne

18 September 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag zijn we vroeg opgestaan omdat we om 10 uur de boot naar Alcatraz moesten hebben. Bij het motel waar we nu verblijven hoort een ontbijtje, echter was alles om half 9 al op. Zijn dus gauw de auto in gesprongen en dat was dus maar goed ook, er stond een behoorlijke file. Gelukkig hebben we het nog net gehaald (we moesten wel sprinten!!) en zijn op het eiland geweest. Het was wel interessant, maar eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. Misschien komt het doordat ik al in de gevangenis aan de Noordsingel ben geweest. Het was allemaal erg vergelijkbaar qua opzet en wat we uit de audiotour begrepen ging het er ondanks alles nog gemoedelijk aan toe. De gevangenen konden zelfs allemaal tegelijk eten, met echt bestek! Door dit bestek heeft er ook een uitbraak plaats kunnen vinden. 3 gevangenen hebben met de achterkant van afgebroken bestek de ventilatieschacht vergroot en zijn zo via het dak naar de baai gegaan (overigens onbekend wat er daarna gebeurd is, verdronken of ontsnapt?).
Na Alcatraz zijn we gaan brunchen bij de starbucks&subway en zijn we naar Union Square gegaan in de cable cars. Onwijs leuke en handige dingen, we hebben als echte toeristen ook aan de zijkant gehangen. We hebben gegeten bij Applebees en hadden een schitterend uitzicht over de wharf, alsmede een erg opdringerige ober. Terwijl we nog plaatsnamen vroeg hij al wat we wilden bestellen. Hebben vriendelijk gezegd dat we nog even wilden kijken, in de volgende 6 minuten kwam hij het nog 3 keer vragen. We waren er al een beetje klaar mee maar terwijl we ons voorgerecht deelden kwam hij de hoofdgerechten al brengen! Ook de tafel afruimen gebeurde al terwijl je hand nog boven je bord hing. De rekening werd op tafel gegooid en de ober droop af. Waar wij een rekening van zo'n 50 dollar verwachtte, was hij maar 28... We keken vlug het bonnetje na en kwamen tot de conclusie dat we die van een verkeerde tafel hadden gekregen. Hmm... What to do... We hebben er 32 dollar tussen geschoven en zijn rustig naar beneden gelopen. Op straat hebben we ons rot gelachen! Eigen schuld, dikke bult!