Bits and pieces - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Deanne - WaarBenJij.nu Bits and pieces - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Deanne - WaarBenJij.nu

Bits and pieces

Door: Deanne

Blijf op de hoogte en volg Deanne

22 September 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Van zaterdag op zondagnacht hebben we erg slecht geslapen. Rond een uur of 3 werden we wakker van het gebonk van onze 'bezige buren'. De kamers in dit hotel zijn niet heel gehorig, maar de bedden zijn gewoon klote. Zijn heel hoog en staan redelijk onstabiel, er zit bovendien een lang hoofdbord op. Ik vermoed dat dat hetgeen was wat het gebonk veroorzaakte, iig pas 1,5 uur later en een paar gillen verder was het over. Wij waren natuurlijk klaarwakker, heb ondertussen nog even geappt met het thuisfront (handig dat tijdsverschil) en een blog geschreven.
Gelukkig toch weer in slaap kunnen vallen en rond half 10 naar de ontbijtzaal gegaan. Het was erg druk en het vrouwtje dat alles bijvult en regelt liep de benen uit haar lijf. We hebben een tafeltje gedeeld met 2 andere mensen en die waren erg geinteresseerd in onze reis. Zij vertelden dat ze hier waren vanwege het Denemarkse festival in Solvang. Wij waren ook van plan naar dit dorpje te gaan, maar niet vanwege de Deense gemeenschap daar. Op internet had ik van te voren gezien dat hier een struisvogelboerderij zit! We hebben het vrouwtje een welverdiende fooi gegeven, ze was hier erg dankbaar voor en wij zijn naar de struisvogels in Solvang gereden.
Voor een paar dollar mocht je naar binnen en voor nog een dollar extra kreeg je een bak met voer. Ik vond het een beetje eng in het begin, ze staan je heel intens aan te kijken, maar het was onwijs leuk. Met die lange nekken maken ze een rare hoekige beweging om het voer vanuit hun bek naar hun keel te krijgen. Er waren veel verschillende soorten maar na een half uurtje hadden we het wel gezien. We zijn doorgereden naar Los Angeles, naar het Hollywood bord in de bergen! Ray vond hier niets aan, maar ik wilde het heel graag zien dus als een echte heer heeft hij een uur voor me omgereden :)
Daarna zijn we naar Venice Beach gegaan, my oh my! Alsof je op een andere planeet bent! Als je rare mensen wil zien moet je daarheen gaan! Behalve vreemde snuiters kijken kun je er ook veel prullaria en lokale kunst bekijken of aanschaffen. Je mag ook een donatie doen in ruil voor het maken van een foto. Verbreek je de regels dan word je vervolgd 'by law of love'. Wij hebben het bij bekijken en een stiekeme foto (ik ben niet gesnapt, dus kan je niet vertellen wat er voor straf in de law of love staat) gehouden, maar er zaten wel een paar mooie dingen bij!
We hebben rond een uur of 6 het hotel opgezocht, nog even gegeten bij Denny's en ons bed opgezocht, om half 4 's nachts zou de wekker gaan voor ons laatste avontuur; New York.

• 24 September 2013 - 10:32

Aster:

ik ben weer bij gelezen!!
    wat een leuke verslagen weer van jullie...
    een nieuwe iphone ook nog wel... mijne is ook kapuut :( dus als je nog een mooie iphone 4 kan scoren voor wienig geld hahahahahhaa.

have fun in new york!! en tot vrijdag xxxx

• 24 September 2013 - 11:01

Andrea:

Je weet dat we in Wemeldinge ook een boerderij met struisvogels hebben, toch? :D