New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Deanne - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Deanne - WaarBenJij.nu

New York

Door: Deanne

Blijf op de hoogte en volg Deanne

24 September 2013 | Verenigde Staten, New York

Dinsdag hebben we na een prima ontbijt in het hotel de metro gepakt naar east 86th st. Deze straat ligt ongeveer halverwege central park. We hebben hier zo'n 1,5 uur rond gelopen en zijn uitgekomen bij de Apple Store op 5th avenue. Vanaf de straat gezien is het een grote glazen box, in het midden staat een glazen lift, met daar omheen een glazen trap die je naar beneden leidt. Hoewel ik al een iPhone heb nu, schijnt het wel 1 van de mooiste applewinkels te zijn, dus we zijn uiteraard even gaan kijken. Van binnen is er verder niet zoveel aan (behalve een hoop drukte), vooral de entree is gaaf. Naar binnen zijn we met de trap gegaan, omhoog met de glazen lift :)
Vervolgens zijn we verder gelopen op 5th avenue, winkels gekeken, beetje geshopt en halverwege de middag kwamen we bij het Empire State Building. Oooohhh, wat een schitterend uitzicht, aan alle kanten! We zijn doorgelopen tot 23th st. en zijn daar op de metro gestapt naar Times Square en Broadway. Het was nog niet donker maar hadden al behoorlijke trek gekregen. We kwamen een Olive Garden restaurant tegen en aangezien het eten daar ons de vorige keer goed bevallen was zijn we daar naar binnen gegaan voor een maaltijd. Dit keer was het eten wederom heerlijk en de bediening was ook netjes. Ondertussen was het donker geworden, voor zover het donker wordt in een straat met zoveel lampjes! Onwijs leuk om te zien. Er zitten veel mensen op de stoep die een tekening van je willen maken, soort snelle schets, talentvol zijn de meeste niet ;-) Er zaten een paar mensen waar een tekening van gemaakt werd, de tekening leek in de verste verte niet op de persoon, zelfs niet in karikatuur! Er was ook een dude die in een paar minuten met alleen een paar bussen graffity, wat kopjes en plamuurmessen de hele skyline namaakte. Awesome om te zien hoe het gemaakt wordt! Rond een uur of 10 waren we weer in het hotel, helemaal afgepeigerd, maar het was een lovely day!

• 26 September 2013 - 09:22

Romano:

Heel leuk verslag!! nog even genieten..

Groetjes en tot snel!!!!! Romano Daisy Tyler