De reis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Deanne - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Deanne - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Deanne

Blijf op de hoogte en volg Deanne

23 April 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

We zijn in Maleisië aangekomen! De eerste 12 vlieguren zitten er op. Hoewel we nauwelijks geslapen hebben in het vliegtuig is de tijd toch vlot voorbij gegaan. De vlucht met Malaysian Airways is goed bevallen. We hadden voldoende beenruimte, het entertainmentsysteem werkte prima (Penguins of Madagaskar gekeken) en het eten was ook lekker! Personeel was erg vriendelijk, omdat het een gedeeltelijke nachtvluchten was stond er in het midden van het vliegtuig een pantry. Je kon daar zelf drinken en snacks pakken. Heel fijn, daardoor hoeven ze niet telkens met een karretje door het pad te rijden. De stewardessen hadden mooie nauwsluitende jurken aan, een stuk leuker om te zien dan de saaie KLM pakjes.

We waren binnen no time door de douane heen, vingerafdruk geven en hoppa... Weer een mooie stempel in het paspoort erbij. Via de reisorganisatie hadden we een transfer naar het hotel geregeld. Eenmaal in de aankomsthal stond er een keurig mannetje met een bordje met onze namen. Hij sprak goed Engels en vertelde dat de trip ongeveer een uur zou duren i.v.m. file. De zon was net opgekomen en de lucht zag er prachtig uit, veel roze en rode stroken, met wat kleine wolkjes. We hebben voor we de stad in kwamen vooral veel groen om ons heen gezien, overal waar je kijkt staan palmachtige boomsoorten. Groot, klein, in een pot of wild, alles kris kras door elkaar, met elkaar verbonden door keurig gemaaide grasvelden. De luchtvochtigheid is hoog, dat zal wel even wennen zijn. Zodra je de airco uitstapt voelt alles klam aan. Er zijn voor vandaag buien opgegeven, echter is het wel gewoon 25 graden.

We rusten nu een uurtje uit in het hotel en gaan dan richting de Petronas towers. We kunnen ze al zien vanuit het raam van ons hotel!

• 23 April 2015 - 08:55

Andrea:

Leuk om te lezen weer zus, heel veel plezier!

• 23 April 2015 - 16:28

Mam:

Mooi verslag van de heenreis .lekker genieten saampjes !