De eerste dag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Deanne - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Deanne - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Deanne

Blijf op de hoogte en volg Deanne

24 April 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Van onze taxi-chauffeur hadden we een kaart van het centrum van KL gekregen. We kunnen vanuit het hotel de Petronas towers zien, volgens de kaart was het maar 2,5km lopen daar naartoe. We besloten dus te gaan wandelen en ondertussen de stad een beetje te verkennen. Zo'n stadswandeling is nog een hele onderneming. Auto's rijden links dus met oversteken keken we automatisch de verkeerde kant op. Dit wende gelukkig gauw. Qua drukte viel het mee en bij grote kruispunten hebben ze oversteekbruggen voor voetgangers gemaakt.

De torens bereikten we zonder te verdwalen dankzij de uitstekende kaartleeskwaliteiten van Ray. De buitenkant is van glas en RVS en ze zijn aan elkaar verbonden door een brug. Een ticket kost omgerekend zo'n 21 euro per persoon. Met verschillende liften word je naar de brug en de top gebracht. Het uitzicht over de stad was mooi, daar voorbij konden we helaas niet kijken. De zon zat achter dikke wolken wat het geheel een beetje blurry maakte. In de verte zagen we wel de contouren van bergen. Onder en om de towers heen zit een luxe winkelcentrum, Prada, Sephora, Gucci, Michael Kors, Calvin Klein.. Alles heb je hier.

Hierna zijn we via dezelfde weg teruggegaan. Door het tijdsverschil hadden we geen lunch op, het was ondertussen een uur of 4 's middags en dus erg hongerig. We waren al langs een tentje gelopen waar veel locals zaten te eten en ze hadden er ook verse kokosnoten, we waren al gauw verkocht. Er stonden bakken met rijst en noedels, allerlei vleessoorten en gekleurde sausjes. We wezen wat aan en kregen het samen met onze kokosnoot opgediend. Geen idee wat het was, waarschijnlijk kip, maar we hebben gesmuld!

In het hotel kort gedoucht (alleen lauw water :( ) en een beetje gewified met het thuisfront. We zitten aan de rand van het centrum en China town. Dit deel schijnt 's avonds erg gezellig te zijn dus we besloten een kijkje te nemen. Er was niets van gelogen. Overal stalletjes met eten en spulletjes op straat, gekleurde lampionnen boven je hoofd en overal mensen. Het begon terwijl we rondliepen zachtjes te regenen, alle verkopers haalden plastic zeilen tevoorschijn en begonnen hun goederen af te dekken. Even dacht ik nog; 'wat een gedoe voor die paar regendruppels....'. Plots hoorde we een donder en kwam er water met bakken uit de hemel. We stonden naast een winkelstraat waar een overdekte markt was. We zijn daar gauw naar binnen gerend. Overdekt is hier een relatief begrip. Er was wel een dak, maar dat lekte en hier en daar sijpelde water alsnog naar binnen. Om nog even aan te kaarten hoe slecht we de Maleisië trip voorbereid hadden.. Ze hebben hier Engelse stopcontacten! Voor ons was dit een prima gelegenheid om stekkers te kopen :) Voor mij een roze en Ray een zwarte.

De regen bleef maar doorgaan. We hebben bij een streetfoodkraampje nog wat gegeten en kwamen uiteindelijk doorweekt aan bij het hotel. Regen was gelukkig dezelfde temperatuur als de douche, dus het viel allemaal reuze mee. Vanmiddag was het zo dat als je buiten bent het voelt alsof je in een lauwe sauna staat met de warme lucht van een föhn op je bakkes. Na de regen was dit broeierige gelukkig weg. Hopelijk morgen ook nog!