Naar Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Deanne - WaarBenJij.nu Naar Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Deanne - WaarBenJij.nu

Naar Vietnam

Door: Deanne

Blijf op de hoogte en volg Deanne

26 April 2015 | Vietnam, Hanoi

Gister zijn we vanuit Kuala Lumpur met het vliegtuig naar Hanoi, Vietnam, gevlogen. Vlucht duurde maar 3 uurtjes en omdat we beide nog geslapen hebben was deze zo voorbij! Bij aankomst hebben we meteen 3 miljoen Vietnamese Dong uit de muur getrokken. Heeeel even voelde ik me rijk, tot Ray zei... Dat is zo'n 120 euro... Ow :( Helaaaas, maar het klinkt mooi en met 120 euro kun je hier een heleboel doen!

We zijn allereerst de omgeving van het hotel gaan verkennen. We zitten in 'The old Quarter', een sfeervolle buurt met veel marktjes en jongeren. We hebben ons rond laten rijden in een fietstaxi en zijn daarna zelf nog wat gaan wandelen. Bij het meer Ho Hoan Kiem geweest en de tempel bezocht. Het eten hier is nog veel goedkoper dan in KL. Daar betaalde je rond de 6 euro voor een goede maaltijd inclusief een drankje, hier varieert het erg tussen het soort voedsel wat je wil, maar het is zelden duurder dan 3 euro. Gister hadden we een broodje doner voor 25k VD, dat is iets meer een euro. Het grappige is dat je er een beetje gierig van wordt. We liepen 's avonds op de weekendmarkt, een kraampje verkocht prachtige 3D kaarten. Allerlei gedetailleerde oosterse dieren, gebouwen of teksten kwamen omhoog als je de kaart uitvouwde. Het waren schitterende dingen maar het vrouwtje vroeg er 50k per stuk voor, vonden we veel te duur en afdingen deed ze niet aan mee. Voor €2,10 koop je in Nederland niet eens een fatsoenlijke Hallmark kaart! Een ander kraampje had een soort bamboestokken staan, Ray kocht wat te eten bij de buren en ik maakte een praatje om er achter te komen wat ze precies doen met die stokken. Het bleek suikerriet te zijn. Ze persen de stengels in een speciale machine en maken er een drankje van. Voor 10k heb je de hemel in een plastic bekertje... Dit is m'n nieuwe favoriete sapje!

De sfeer 's avonds is echt fantastisch, het was zelfs nog drukker dan overdag. Overal waren mensen; lopend, aan het eten, shisha roken in een café langs de staat, dansen, musiceren. Sommige straten waren afgezet voor auto's en brommers zodat je ook niet meer zo op hoeft te letten waar je loopt. We hebben ons ook laten masseren, ruim een uur voor 11 euro p.p.. Ik kan wel wennen aan dit land :)

• 26 April 2015 - 10:19

Andrea:

Jaaaa suikerriet, op Cuba ook ons favoriete drankje (guarapo heet het daar)!
    Waren die kaarten handgemaakt door de mevrouw?
    X jezus